Var den du är
Bli den du vill

Gotlands folkhögskola på Instagram

Hur är det att gå på Gotlands folkhögskola? 👋Vi har frågat Victor på @socialpedagoggotland  vad han tycker!

Syntolkning:

Varför valde du att gå socialpedagogisk utbildning?
– Jag behövde byta karriär också, smidet var inte roligt längre.

Vad är det bästa med folkhögskola?
– Det är inte lika strikt som en traditionell högskola eller yrkeshögskola, vilket gör att det kommer in mycket mer kreativitet. Och framför allt att det är mer som att hänga med kompisar än att jobba  eller gå i skolan.

Vad skulle du säga till någon som funderar på att välja folkhögskola?
och trygg plats att vara på.
Hur är det att gå på Gotlands folkhögskola? 👋Vi har frågat Victor på @socialpedagoggotland vad han tycker! #folkhögskola #gotlandsfolkhögskola #väljfolkhögskola #folkbildning #socialpedagogiskutbildning #yrkesutbildning #socialpedagog #fårösund #gotland #regiongotland Syntolkning: Victor går första året på socialpedagogisk utbildning. Han har jobbat som som smed och plåtslagare och spelat mycket musik. Han har dessutom två yrkesutbildningar i ryggsäcken - den ena som bryggeritekniker och den andra som förpackningsdesigner. Varför valde du att gå socialpedagogisk utbildning? – Egentligen av två anledningar. Den första var att jag ville sluta jobba med material och varor och börja jobba med människor. Jag har fått höra att jag borde göra det och även själv tyckt att det är väldigt spännande. Jag tycker samtalen och mötena är givande och roliga. – Jag behövde byta karriär också, smidet var inte roligt längre. Vad är det bästa med folkhögskola? – Oj. Massor. Jag skulle säga att det för min del är lärarna och deras oändliga kunskap, men framför allt att det är väldigt gemytligt och nära. Jordnära kan man väl säga. – Det är inte lika strikt som en traditionell högskola eller yrkeshögskola, vilket gör att det kommer in mycket mer kreativitet. Och framför allt att det är mer som att hänga med kompisar än att jobba eller gå i skolan. Vad skulle du säga till någon som funderar på att välja folkhögskola? – Om du är inne på att söka en folkhögskola så hoppas jag att du får träffa lika många fina människor som jag har gjort. – Det är värt dom åren för att det du kanske inte får med dig av en högskole-kompetens får du i relationer med nya vänner och kontakter. Folkhögskola är ett fantastiskt ställe att både lära känna sig själv och andra. Det är en väldigt trevlig och trygg plats att vara på.

Syntolkning:

Varför valde du att gå socialpedagogisk utbildning?
– Jag behövde byta karriär också, smidet var inte roligt längre.

Vad är det bästa med folkhögskola?

Vad skulle du säga till någon som funderar på att välja folkhögskola?
och trygg plats att vara på."
"Hur är det att gå på Gotlands folkhögskola? 👋Vi har frågat Victor på socialpedagogisk utbildning vad han tycker! #folkhögskola #gotlandsfolkhögskola #väljfolkhögskola #folkbildning #socialpedagogiskutbildning #yrkesutbildning #socialpedagog #balsamsocped #fårösund #gotland #regiongotland Syntolkning: Victor går första året på socialpedagogisk utbildning. Han har jobbat som som smed och plåtslagare och spelat mycket musik. Han har dessutom två yrkesutbildningar i ryggsäcken - den ena som bryggeritekniker och den andra som förpackningsdesigner. Varför valde du att gå socialpedagogisk utbildning? – Egentligen av två anledningar. Den första var att jag ville sluta jobba med material och varor och börja jobba med människor. Jag har fått höra att jag borde göra det och även själv tyckt att det är väldigt spännande. Jag tycker samtalen och mötena är givande och roliga. – Jag behövde byta karriär också, smidet var inte roligt längre. Vad är det bästa med folkhögskola? – Oj. Massor. Jag skulle säga att det för min del är lärarna och deras oändliga kunskap, men framför allt att det är väldigt gemytligt och nära. Jordnära kan man väl säga. – Det är inte lika strikt som en traditionell högskola eller yrkeshögskola, vilket gör att det kommer in mycket mer kreativitet. Och framför allt att det är mer som att hänga med kompisar än att jobba eller gå i skolan. Vad skulle du säga till någon som funderar på att välja folkhögskola? – Om du är inne på att söka en folkhögskola så hoppas jag att du får träffa lika många fina människor som jag har gjort. – Det är värt dom åren för att det du kanske inte får med dig av en högskole-kompetens får du i relationer med nya vänner och kontakter. Folkhögskola är ett fantastiskt ställe att både lära känna sig själv och andra. Det är en väldigt trevlig och trygg plats att vara på."